الجزء

الجزء الثاني من رواية أمنية الزين للكاتبة هاجر حسين

تابعنا سوياً في الجزء الأول أحداث كثيرة جميلة ومتسارعة بين أبطال روايتنا وسنستكمل القراءة سوياً لنتعرف علي المزيد من الأحداث الشيقة فلا يفوتك ذلك ، وإن كنت لم تقرأ الجزء الأول بعد فيمكنك الإطلاع عليه : الجزء الأول من رواية أمنية الزين للكاتبة هاجر حسين والعودة للجزء الثاني لتكون الرؤية لديك كاملة للأحداث وليست مقتطعة، هيا سريعاً لنبدأ قراءة دون أي مقدمات طويلة .

الجزء الثاني من رواية أمنية الزين للكاتبة هاجر حسين

في الصباح

زين:-صباح الخير

ادم وسحر:-صباح النور

زين:-رايح الشركه ولا الجامعه

ادم:-الجامعه

زين:-بعد ما تخلص تيجي الشركه

ادم:-طيب

داخالت امنيه:-يلااا يا دومي……صباح الفل عليكم

الكل:-صباح النور

ادم:-انا كانت هروحلك

امنيه:-سحوره حبيبتي عامله ايه

سحر:-الحمدلله يا حبيبتي تعالي افطاري

امنيه:-مش ليا نفس انا هستنا ادم بره في الجنينه

ادم:-وانا هجيب حاجاتي وجيلك يا موزتي

امنيه:-ماشي……وخرجت

زين قام:-انا هقعد باره ابقا خاليهم بجبولي القهوة بره

سحر:-لا يا زين خاليك هنا انا عارفه انك هتتخانقك مع امنيه

زين:-انا مش خارج علشانه وانتي عارفه اني بشرب القهوة في الجنينه قبل ما امشي مش اول مره يعني

سحر:-ما كل مره بتقول انك مش هتكلامها وبتتخانقه، لما نشوف يا زين…خارج

امنيه:-زين بنفسه جاي يقاعد معايا لا مقدرش انا علي كدا

زين:-انا ههه واقعد معاكي ليه

امنيه:-طيب ما سيبك جوا جاي ورايه ليه

زين:- دا بيتي علي فكرة اقعد ف المكان اللي يعجبني…وبعدين ايه اللي انتي لبسه دااه

امنيه:-انت مالك انا البس اللي يعجبني
(كانت لبسه فستان اسود قصير جدا )

زين:-لا يا شاطره مش اللي يعجبك

امنيه:-اما اللي يعجبك يعني ولا ايه

زين:-لبسك يبقا محتشم شويا…دااه علشان محدش يتحرش بيكي يعني

امنيه:-انت شايف أن اللبس الغير محتشم هو السبب في أن الشباب مش بتغض بصرها وبيتحرشه

زين:-اااااه انتي لو لابسه لبس محتشم مفيش شاب هيرفع عينه عليكي،وانتي اكيد درستي دا كله

امنيه:-هيتحاسب الرجل على عدم غض بصره ولو تعرت كل نساء الأرض

زين:-وهتتحاسب المرأة على ثيابها ولو غض كل رجال الأرض أبصارهم

امنيه :-بركاتك يا شيخ زين

زين:-خدي امضي هنا

امنيه:-ورق ايه داااه

زين بخبث:-عمي محمد الله يرحمه قالي قبل ما يموت
ان كريمه ليها الشقه والباقي كله ليكي انتي فخدي امضي

امنيه مضات:-اهو خد ………وقامت علشان تمشي

زين مد رجله وامنيه وقعت علي الارض:-مش تفتحي يا امنيه

امنيه:-علفكرة انت مشوفتش دقيقتين تربية والله

زين:-طيب امشي من وشي علشان مش عايز اضربك

امنيه😤:-يأمي يأمي خاف يا عيد …منك لله يا زين هدومي اتبهدلة

زين:-احسن

ادم:-يلا

امنيه:-يلا ايه بقا مش رايحه انا هروح البيت

ادم:-ليه كده وايه هدومك دي انتي وقعتي ولا ايه ههههه

امنيه:-بتضحك عليا يا ادم ماشي ابعد عني انت كمان

ادم:-هههه انتي هدومك باظت خالص

زين:-معلش طفله بقا

امنيه:-انا همش ومش هروح الجامعه اصلا

ادم:-طيب تعالي اوصلك

امنيه:-لا معايا العربيه غور يلاا …ومشيت
و ادم راح الجامعه وزين شرب قهوته و راح الشركه

•••••
مراد:-اخيرا افتكارت ان عندك شركه تسال فيها

زين:-ما براحه يالا ايه ام الداخله دي

مراد:-ما انت عارف الشغل كتير

زين:-ما انت عارف ان كانت مشغول

مراد:-طيب روح ياله شوف الورق اللي في مكتبك

زين:-انت علشان قعده يومين هتتحكم في ولا ايه

مراد:-وانا اقدار برضو بهزار يا عم

زين:-طيب انا هروح المكتب وهشوف الشغل ماشي ازاي ……وخارج
داخالت السكرتيره:-مستر مراد مريم جات

مراد:-خاليها تداخال دلوقتي

السكرتيره:-حاضر يا فندام…… وخرجت
:-مريم

مريم:-نعم

السكرتيره:-مستر مراد عايزك

مريم:-اففف عايز ايه دااه كمان طيب هداخله كمان شويا

السكرتيره:-لا قال دلوقت

مريم:-طيب………وداخالت
:-احم نعم يا بشمهندس حضرتك طلبتني

مراد قال و هو بيشاور على الكرسي قدامه:-اقعدي يا مريم

مريم قعدة:-خير هو في حاجه في الشغل غلط

مراد قام وقعد علي الكرسي اللي قدامها وقال:-كانتي واقفه مع مين تحت قدام الشركه

مريم:-ايه دااه انت هتفاتحلي تحقيق ولا ايه

مراد جز على أسنانه:- كانتي واقفه مع مين؟

مريم:- ميخصكش…

مراد:-اما يخص مين

مريم:-يخصني أنا

مراد بصوت عالي:-مين يا مريم

مريم:-معتقدتش إن ليك الحق تعرفها و لا تسألني حتى بصفتك مين بتسألني؟

مراد:-مديرك في الشغل

مريم:-حشري مفتكرش إن مديري في الشغل لازم يكون حشري للدرجادي و بعدين أسبابي الخاصة تهم مديري في الشغل ليه مش المفروض يهتم بشغلي و بس

مراد جز على اسنانه و فكر شوية و بعدين قال: ابن خالتك حازم صح

مريم جريت و خرجت و قفلت الباب قبل ما يقتلها هاربت على ما تقدار بس هتروح منه فين مساكه من قفاها

مراد:-بتجري مني يا مريم

مريم:-استاذ مراد لحظ انن في مكان شغال وكله بيبص علينا و مينفعش كده حضرتك

مراد مساكه من اديها وداخاله المكتب وقال بغضب:-قوليلي كانتي واقفه معاها ليه

مريم:-وهو ايه داااه انت مالك اصلا قولتلك متداخلش في حياتي

مراد:-مريم متعصبنيش

مريم:-ماليكش دعوه بيا انا هروح اشوف شغالي

مراد سحبها لحضنه:-عايز اعارف كانتي واقفه معاها ليه

مريم بتحاول تبعد عنها:-ابعد عني انت انسان حشري اووي كده ليه

مراد بغضب:-مش هبعد غير لما تقولي كانتي واقفه معاها ليه

مريم بخوف:-عادي كان بيسال علي ماما وكان بيكلمني عن خالتي

مراد:-كدابه يا مريم كدابه… مش دااه برضو اللي كان بيتساله بيكي اللي كانتي بتحبيه

مريم بدموع:-ابعد عني ابعد كلكم زي بعض

مراد:-انا بحبك يا مريم ومش زي ابن خالتك وياريت تفهمي دااه

مريم بعدت عنه:-وانا مش بحبك وياريت تبعد عني

مراد:-مش هبعد انتي ليا انا وخليكي عارفه داااه كويس ……اتفضلي علي شغلك

مريم:-تمام اووي يبقي هقدم استقالتي

مراد:-قولتلك روحي علي شغالك

مريم تلفونها ران:-عن اذنك

مراد:-استني

مريم:-نعم في ايه تاني

مراد:-ردي علي تلفونك

مريم:-دي ماما

مراد:-ردي

مريم:-اكيد هرد …ممكن اطلع بقاا

مراد:-ردي هنا

مريم:-ايوه يا ماما

الام بتعب:-انتي فين يا مريم

مريم بخوف:-في الشغل انتي كويسه يا ماما

الام:-ااه كويسه بس تقداري تيجي

مريم:-انتي تعبانه يا ماما صح انا جايه حالاً سلام

مراد:-تعالي اوصالك

مريم:-شكراً

مراد مساك اديها:-انا مش باخد رايك ……خراجه برا الشركه وركابه العربيه

•••••••••••••

امنيه داخالت اوضتها و لقيت وليد نايم علي سريرها
:-انت بتعامل ايه في اوضتي وزاي تنام علي سريري كده

وليد:-اعمال ايه يا امنيه انتي وحشتيني وكان لازم استناكي علشان اسالم عليكي

امنيه:-طيب يلااا اطلع براااا

وليد بخبث:-ااه هطلع بس لما اعمال اللي في دماغي

امنيه:-طيب خاليك انا اللي هطلع

وليد سحبها وقفل الباب
امنيه:-انت بتعامل ايه سيبني

وليد رمها علي السرير:-انتي شايفه ايه

امنيه:-لا انت اتجننت فعلا
وليد اتهجم عليها وهي بتصراخ
……

ساره:-يا ماما سبيني حرام عليكي انتو هضيعو البنت

كريمه:-اخراسي مش عايزه اسمع صوتك

ساره:-لا مش هخراص ومش هسيبها

كريمه:-بقولك اخراصي

ساره:-طيب سمحيني بقااا……عضتها في دراعه وجريت
وطلعت وفتحت الباب
:-وليد انت بتعامل ايه ابعد عنها

وليد بزعيق:-اطلعي براااا

امنيه:-كلمي ادم يا ساره وخاليا الح*يوان دااه يبعد عني
ساره سحبت وليد عن امنيه وجريت

امنيه:-انت انسان ذ،باله وح*قير

ساره’-امشي يا امنيه دلوقتي

امنيه بزعيق:-دااه بيتي اطلعو برا وسبوني بقا مش عايزه اشوفكم …وطلعتهم بره وقفالت الباب وقعده تعيط

وليد مساك ساره من شعرها:-انتي حسابك تقيل اوي يا ساره

ساره:-ابعد طيب عني انت واحد زب*اله …وسابتو ومشيت

وليد:-انا مش هسيب البنت دي

كريمه:-لا ناصح انت قدارت عليها اصلا

وليد:-انا هتجوازه غصب عنها

كريمه:-وريني شطارتك

وليد:-بكره هجيب الماذؤن واجي سلام

•••••••••••

السكرتيره:-مستر زين مدام كاميليا عايزه تقابل حضرتك

زين:-خاليها تداخال

السكرتيره:-حاضر يا فندام

السكرتيره:-اتفضلي يا فندام

كاميليا داخالت:-ازيك يا زين يعني مش بتسال ولا بشوفك

زين:-مشغول

كاميليا:-انت وحشتني اووي يا زين ومبقاتش تيجي عندي

زين:-متنسيش اجوزنه ليه

كاميليا:-بس انا بحبك يا زين وانت عارف كده كويس

زين:-طيب انا مشغول دلوقتي يا كاميليا

كاميليا قربت منو وباسته في خدها:-طيب يا زين هسيبك دلوقتي …بس هستناك النهارده

زين:-موعدكيش

كاميليا:-بابا بيسالني عنك دايما ومش بعارف اقول ايه حاول تيجي النهارده بقا

زين:-طيب هحاول

كاميليا:-هستناك سلام……وخرجت

•••••••••••

ادم:-يعني هتسبيني واقف كده يا امنيه

امنيه بعيط:-امشي يا ادم علشان مش هخارج

ادم:-هزعال يا امنيه بجد

ساره:-هي لسه مخارجتش

ادم:-يلا يا امنيه افتحي

ساره:-هي قالتلك اللي حصل

ادم:-لا هو حصل ايه

امنيه:-متقوليش حاجه يا ساره

ادم:-قولي

ساره:-وليد كان هنا واتهجم عليها

ادم بغضب:-والله لخاليها يندام

امنيه:-علشان خاطري يا ادم بلاش

ساره:-افتحي يا امنيه طيب انت ماكلتيش حاجه من الصبح

ادم:-متعماليش فيها البريئة انتي اكيد طابخها معاهم

ساره بصدمه وحزن:-انا …انت فاهم غلط علي فكره وانا مش كده

ادم:-بلاش كداب هما اهلاك اكيد انتي زايهم

ساره دموعه نزالت ومشيت

ادم بغضب:-والله يا امنيه لو مفتحتيش هاكسر الباب

امنيه فتحت:-انت ازاي تكلام ساره كده

ادم حضانه:-انتي كويسه

امنيه:-اااه …ليه قولت لساره كده

ادم:-ما هي اكيد زيهم

امنيه:-لا يا ادم ساره طيبه جدااا ومش زي وليد ولا كريمه هي اللي بعدت وليد عني وهي دايما بتساعدني

ادم:-ما ممكن هما مخططين لكده انتي متعارفيش حاجه وبلاش تثقي فيها اوي كده

امنيه:-طيب تعارف انا واثقه فيها جداااا

ادم:-طيب تعالي نخراج ناكل انا وانتي بره

امنيه:-لا ماليش نفس اني اخراج

ادم:-ماشي براحتك يا امنيه بـ…تلفونه ران
:-ايوه يا زين

زين:-اتاخرات يعني

ادم:-انا عند امنيه و…

زين:-طيب يلا تعالي دلوقتي

ادم:-طيب …وقفل

امنيه:-مالو

ادم:-عايزني اروح الشركه

امنيه:-ماشي يا ادم خلاص روح وانا هاكل هنا…وياريت تتإسف لي ساره

ادم:-ماشي يا امنيه خالي بالك علي نفسك وانا هتصرف مع الح*يوان ده

امنيه:-علشان خاطري بلاش وسيبك منها

ادم:-طيب سلام …باسها علي راسه ومشي

••••••••

وصل مراد ومريم جريت وطالعت الشقه ومامتها كانت وقعه علي الارض

مريم:-ماما ماما قومي

مراد شالها وحطه علي السرير:-اهدي يا مريم هتبقا كويسه هاتي البرفيوم

جابت مريم البرفيوم وبدات امها تفوق
مريم بدموع:-ايه اللي تعبك يا ماما

حنان:-انا كويسه يا مريم بس مخدتش الحقنه

مريم:-يا ماما كام مره اقولك لازم تفتكري الادويه وتفطاري وانا مش معاكي

حنان:-حصل خير يا بنتي ……

مراد:-الف سلامه عليكي يا طنط

حنان:-الله يسلمك يابني

مريم:-احم بشمهندس مراد يا ماما مديري في الشغال

حنان:-اعمالي اي حاجه يا مريم طيب يا بنتي

مريم:-حاضر

مراد:-لا مش لازم انا همشي

حنان:-لا لازم تشراب حاجه………داخالت مريم

مراد:-ممكن رقم حضرتك علشان ابقا اطمن عليكي

حنان وهي بتديها الفون:-اهو يابني هو دااه

مراد:-ماشي ……خد رقمها
مراد:-هو الحمام فين

حنان:-جانب المطبخ

مراد:-ماشي ……وخارج وداخال المطبخ وقرب من مريم وحضانه من وراه

مريم بخضه:-انت بتعامل ايه ابعد

مراد حط ايده علي بؤقها:-ولا حاجه انا كانت هسالك الحمام فين

مريم:-ابعد طيب

مراد بعد:-اهو

مريم:-واطلع بره يلا

مراد:-هاتي بوسه وانا هطلع

مريم:-براااا

مراد:-ماشي يا مريم…وخارج وبعدين داخالت مريم

مريم:-قهوتك اهي زي ما بتحبها

مراد:-طيب كويس انا مشربتهاش في الشركه والله يارب تعجبني

حنان:-لا دي مريم شاطره جداا

مراد:-ااه دي حتي في شغاله شاطره……طيب اسيبكم انا دلوقت

حنان:-لا مريم تحاضر العشا وتاكل معنا

مراد:-لا مره تاني ان شاء الله

حنان:-عادي يابني خاليها النهارده و المره التانيه ،مريم قاللتلي انك لوحدك في البيت واكيد اكلك كله من بره

مراد:-اااه والله دااه انا يتيم اووي وماليش حد

حنان:-ليه بس كده خلاص اعتبرني انا امك ولا مينفعش

مراد:-اااه ما انتي خلاص بقيتي امي واكتر كمان بس اسيبكم انا دلوقت و مره تاني انا هعزم نفسي وياريت يبقا في ورق عنب

حنان:-حاضر بس كده من عيوني

مراد:-تسلمي عيونك يا ست الكل سلام

حنان:-سلام يابني وصاليها لباب يا مريم

مريم:-حاضر……وخارجو من الاوضة

مريم:-ممكن تقابل استقالتي

مراد:-لا

مريم:-وداا ليه ده مش من حقك علي فكره

مراد:-مش هقدار يعدي يوم عليا وماشوفكيش

مريم:-والله انت انسان بارد ..اتفضل امشي يلاا

مراد:-وايه لازمة اتفضل اشوفك بكره

مريم:-رايحه الجامعه ومش هروح الشركه تاني

مراد:-باي ياروحقلبي انتي

مريم قفالت الباب في وشه:-انسان بااارد

•••••••••

كاميليا وهي حاضنه زين:-وحشتني اوووي يا زين ليه بتبعد عني كده

زين:-انتي عارفه اني ببقا مشغول

كاميليا:-ااه عارفه يا زين بس انا مراتك برضو المفروض متحرمنيش منك

زين:-ما تنسايش……

كاميليا بمقاطعه:-اجوزنه ليه انا حفظة الكلمتين دول

زين:-طيب كويس……جبتيلي الورق

كاميليا:-اااه

زين:-فين

كاميليا:-في مكتبك يا زين …بس انت اجيلك فتره سيبني لوحدي خاليك انهارده نام هنا

زين:-عرفتي اي حاجه تاني

كاميليا بغيظ:-اااه في واحد عندك في الشركه وهو بيوصل الاخبار لبابا

زين:-اسمو ايه

كاميليا:-مش عارفه

زين بزعيق:-كاميليا

كاميليا:-هقولك يا زين بس تبات معايا النهارده

زين:-ماشي قولي

كاميليا:-وعد

زين:-قولي وخلصي

كاميليا:-احمد هو جديد عندك

زين:-ماشي…………روحي نامي انتي وانا عندي شغال هخالصو ونام

كاميليا:-وانا مستنيك علشان تقوليا عندك شغل

زين:-عايزه ايه

كاميليا بدموع:-انت وحشني اوي يا زين هو انت مش بتحس بحبي ليك ليه يعني انا باعت بابا علشانك انت وشتريتك و مش بطيقني لو هنفضل علي كده طالقني

زين حضانه:-طيب ما انتي عارفه اني مشغول

كاميليا:-كل مره بتقول كده وبتقضي معايا الليله وتمشي وبشوفك فين وفين

زين:-معلش وعلي فكره انتي كمان وحشتيني

كاميليا:-بجد يا زين

زين مسح دموعه:-بجد………تعالي اقولك وحشتيني قد ايه

•••••هاجر حسين•••••

امنيه:-اقفل ياض انت

ادم:-والله دااه احنا بنتكلام من ساعتين وفي الاخر تقولي ياض

امنيه:-كداب هي ساعه

ادم:-ما فصل يابت ،وبعدين انتي مش بتذاكري ليه

امنيه:-والله الواحد مش عارف يلم جراحه ولا يلم المنهج

ادم:-هههه يحاول علي قد ما يقدر يلم الاتنين،مش عايزين نشيل السنادي

امنيه:-انا بقول ناجل امتحانات الترم دا ونخليها مع الترم الجاي عشان مليش مزاج امتحن الصراحه

ادم-فاكره حلوه برضو

امنيه:-تعارف يا ادم اوحش حاجه اي

ادم:-ايه

امنيه:-اوحش حاجه بجد ان الواحد يعيط وهو نايم على ضهره فـ الدموع تنزل ف ودنه تبوظ ام اللحظه

ادم:-هو ايه ام العبط دا انا بكلامك علي الامتحان

امنيه:-ما انا عارف لان انا هعيط كتير السنادي

ادم:-طيب

امنيه:-طيب اقفل بقا عايزه انام

ادم:-ماشي اشوفك في الجامعه سلام

امنيه:-سلام

•••••••••••

سحر:-ما لسه بدري الساعه 4

زين:-طيب و فيها ايه

سحر:-كانت عند كاميليا صح

زين:-لا كان عندي شغل كتير

سحر:-كداب يا زين ادم قال انك مشيت من الشركه

زين:-اااه كانت عندها متنسياش انها مراتي

سحر:-اااه صح مراتك اللي باعت ابوها

زين:-اهو قولتي باعتو علشاني وبتحبني

سحر:-النهارده باعت ابوها بكره انت يا زين وبعدين هي هتكرهك

زين:-لا بتحبني ومستحيل تكرهني

سحر:-لا بكره تشوف هتكرهك ازاي لانك انت عمرك ما هتحبها اتجوزتها علشان شغالك و تعارف كل حاجه عن شغل ابوها وتتنافس معاها كده ولا انا غلطانه

زين:-طيب كويس انك عرفتي كل حاجه…انتي كارها اووي كده ليه هي مش وحشه

سحر:-انا مش بكرها بس انا مش عايزه اشوف وحده باعت اهلها علشان الحب ولو هتيجي هنا مش بعيده تعامل اي حاجه

زين:-ماشي يا امي اللي يرايحك بس احنا مش مجوزين من وار حد كله عارف

سحر:-ههه مين اللي يعارف غير انا ومراد واهلها

زين:-عادي مش هتفرق كتير

سحر:-انت عمرك ما هتحبها

زين:-وانا مش بتاع حب

سحر:-وامنيه

زين:-امنيه مين ………انا احب امنيه دي لو كانت اخر بنت في العالم

سحر:-بتضحك علي نفسك انت من صغرك وبتحبها

زين:-لا مستحيل افكر فيها اصلا

سحر:-هطالقه امتي

زين:-اشوف اخر ابوها معايا

سحر:-بكره تحامل منك وتندام

زين:- تصبحي علي خير يا امي

سحر بتنهيده:-وانت من اهلو ربنا يهديك يا زين

•••••••••••

في الجامعه

ادم:-خاليكم هنا وانا هجبلكم الاكل

امنيه:-حبيبي حبيبي متنساش الشاورما

مريم:-يخرب بيتك ما لسه واكله

امنيه:-والله جعانه يا جدعاااان

مريم:-يخرب بيتك جرستينا

تلفون امنيه ران:-ايوه يا سارسور فينك

ساره:-هرواح وانتي خلاصتي ولا لا

امنيه:-ااه خلاصة تعالي هتلاقيني في الكافتيرا

ساره:-ماشي سلام
……

ادم:-اهو جبتلم اكل هتقعدي سنه مش تجوعي

امنيه:-سنه ايه يا جدع دااه لو قعدت ربع ساعه يبقا كويس ولا انتو كمان هتاكله معايا

ادم:-هو بالهنا والشفا وكل حاجه بس كل ده بيروح فين انا شايف عود فرنساوي قدامي

مريم:-ههههه اااه والله

امنيه:-مالكوش دعوه وياريت محدش يشاركني غير القمر اللي داخال علينا دااه

ساره:-عاملين ايه

الكل:-الحمدلله

ساره:-انتو عازمين حد ولا ايه ايه الاكل كله دااه

امنيه:-بقولكم ايه ما تسبوني لوحدي

ادم:-لا وهناكل معاكي

امنيه:-ماشي كلو

تلفون ادم ران:-اااه خلاصت……ماشي جاي اهو…سلام

امنيه:-السخيف صح

ادم قفل تلفونه:-يخرب بيتك مكنش قفل

امنيه:-مش بخاف عادي

ادم:-طيب انا همشي هروح الشركه

مريم:-خدني معاك

امنيه:-مش قولتي انك هتقدامي استقالتك

مريم:-ما يومي بيبقا ممل ………تلفون امنيه ران
امنيه:-زين

ادم:-ههههه سمعاك ………يلا يا ساره قصدي يا مريم

مريم:-يلااا………و مشيو

امنيه:-الووو

زين:-انا سخيف صح

امنيه:-مين قال كده يا احلي زين دااه انت زين الشباب

زين:-انا سمعتك يا امنيه

امنيه:-مكنش عليك سلام الدكتور داخال

زين:-معندكيش محضره اصلا خدي ساره وروحي وخاليا بالك وانتي بتسوقي

امنيه:-انت بتراقبني ولا انت هنا

زين:-اقفلي وروحي يلااا

امنيه:-ماشي ……………يلاا يا سرسور

ساره:-بلاش سرسور داااه

امنيه:-ماشي يا ازعه اركبي……ااه صحيح يا ساره انتي نظراتك لي ادم غريبه شويا

ساره:-لا ابدااا عادي هيكون ليه

امنيه:-عليا انا برضو دااه انا امنيه يا بنت

ساره:-هقولك بس بلاش تقوليلو علشان انا عارفكي انك قريبه منو اوي

امنيه:-لا مش هقول حاجه

ساره:-انا معجبه بيه جداا وبحبه

امنيه:-كانت حاسه والله طيب هو هيعارف من نفسه يعني ما تقوليلو

ساره:-لا طبعا مستحيل انتي مش بتشوفي بيعاملني ازاي

امنيه:-ادم حنين ومش وحش والله متخافيش

ساره:-لا يا امنيه هو شايفني زي ماما

امنيه:-حاولي طيب

ساره:-مستحيل

امنيه:-ماشي يختي انزالي خدي شنطتي معاكي عقبال ما اداخل العربيه

ساره:-ماشي……وداخالت وامنيه داخالت بعدها ولقيت وليد و كريمه ومعاها الماذؤن

امنيه:-ايه دااه هي بخيله هتجواز تاني ولا ايه

كريمه:-احترامي نفسك يابت

امنيه:-انا محترمه غصـ ـب عنك …ولسه هتطلع وليد مساكها من اديها

وليد:-رايحه فين يا شاطره

امنيه:-طيب سايب ايدي

وليد:-يلا احنا هنكتب كتابنا دلوقت

امنيه:-انت انـ ـجننت سيب ايدي

وليد سحبها جامد وهي بتزعق

وليد:-اكتب يلااا

الماذؤن:-مينفعش يابني كده

وليد:-اكتب وانت ساكت ولا مش هتتطلع من هنا

امنيه:-هتندام يا وليد والله

كريمه:-اخـ ـراسي يا بنت

امنيه:-سيب ايدي

وليد:-امضي هنا

امنيه:-لا مستحيل طبعا

وليد مساكه من شعرها جامد:-بقولك امضي

امنيه بدموع:-قولتلك لا

وليد كان هيضربها بلقلم بس صوت زين وقفه

زين بصوت عالي:-وووليد

امنيه جريت عليها وحضانته:-جيت في وقتك يا زين عايز يتجوزني غ*صب

زين حضانه:-اهدي يا امنيه انا جيت خلاص……زين مساك امنيه في ايدو وقرب من وليد

كريمه:-انت هتعامل ايه هما لازم يتجوزوا

زين ببرود:-لازم ليه بقا

وليد:-عمي محمد قالي كده

زين قاعد ولسه ماسك امنيه:-طيب هو ينفع يتجوز مراتي……

يتبع……….

لقراءة الجزء التالي : الجزء الثالث من رواية أمنية الزين للكاتبة هاجر حسين

للإطلاع علي فهرس أجزاء الرواية : جميع اجزاء رواية أمنية الزين كاملة للكاتبة هاجر حسين

جميع الحقوق محفوظة للكاتبة هاجر حسين .

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى