الجزء

الجزء الرابع من رواية أمنية الزين للكاتبة هاجر حسين

هيا بنا سوياً لنبدأ بمتابعة الجزء الرابع من رواية أمنية الزين التي بدأناها سوياً بشغف عالي لقراءة أحداثها الرائعة بين أبطالها والخيال الجميل الذي نعيشه معهم، إن الجميل في الكاتبة هاجر حسين انها تقوم وبقوة بجعلك تندمج مع أحداث الرواية سريعاً وهذا من جميل أسلوبها وحب المتابعين لها، لذلك هيا بنا لنبدأ بقراءة الجزء سريعاً لنعرف إلاما وصلت إليه الأحداث .

الجزء الرابع من رواية أمنية الزين للكاتبة هاجر حسين

عدي يومين

زين:- صباح الخير

سحر وادم:-صباح النور

سحر:-امنيه لسه مصحيتش

ادم:-هروح اصاحيه

زين:-خاليك انت انا هروح

ادم:-ماشي

طالع زين وامنيه كانت لسه نايمه زين نام جنبها وبيحاول يصحيها

زين:-امنيه امنيه

امنيه:-اممم

زين:-امم ايه قومي

امنيه:-لا سيبني انام بقا وامشي

زين:-لا انا عايز انام وهنام جنبك

امنيه:-عاااا انت ازاي نايم جمبي قوم يا حيوان يا متحرش وبعدين ازاي تداخل اوضتي كده

زين:-أنا جوزك دلوقتي فوقي معايا كده يا ماما وبلاش شتيمه

امنيه :-كانت عايز ايه و بتعامل ايه هنا

زين بيقرب منها:-مش هتروحي الجامعه ولا ايه

امنيه قامت من علي السرير:-احم هروح بس اطلع برا

زين قرب منها وفضل يقرب منها لحد مضهرها بقى الحيطه وقرب أّووي :-ليه

امنيه:-ايه اللي ليه بقولك برااا

زين حاوطها من الجمبين بيديه :-في وحده تقول لجوازه براا

امنيه بعدت:-اللهم طولك يا روح يا عم اطلع برااااا

زين تلفونه ران:-اسيبك دلوقت بس بمزاجي هااا

امنيه:-انسان بارد والله يلااا براا

زين خارج

امنيه:-يخرب بيت جمالك لسه هاخد باللي انك حلو كده ………احم ايه اللي انا بقوله دااه لا لا مستحيل

………
سحر:-يعني منزالتش

زين:-هتنزال ……انا رايح الشركه ابقا واصالها يا ادم

ادم:-حاضر

سحر:-طيب ما تواصله انت

زين:-عندي شغال ولازم امشي دلوقت

سحر:-طيب يا بني ربنا معاك

••••••••••

مراد:-ركزي كويس يا استاذه في شغالك

مريم:-حضرتك ممكن ترفضني عادي جدااا

مراد:-متحلميش كتير يا رومااا علشان دااه مش هيحصل

مريم:-طيب حلو و دي أستقالتي

مراد خدها منها وقطعه:-شوفي مين هيقبالها ويلا علي جماعتك يا بشمهندسه

مريم:-انت اتجاننت صح

مراد:-اوووي يا مريم وانتي السبب……ااه ومبروك مقدماً علي العريس اللي وافقتي عليها علشان ممكن مقدرش اجي

مريم:-مين قالك

مراد:-ماما حنان

مريم:-اهااا طيب الله يبارك فيك عقبالك

مراد:-يارب انا اصلاً هشوفلي واحده تحبني واحبها مش تسبني وتوافق علي غيري الايام جايه وان شاء هعزمك علي خطوبتي

مريم بحزن:-اعتقد مكانش في حاجه بينا علشان اسيبك …. عن اذنك

مراد:-اتفضلي…………خرجت و مراد راح لزين

زين وهو ماسك الورق:-ها يا عم روميو عايز ايه

مراد:-والله بقا كده

زين:-خلاص ي عم ها مالها جوليت المرة دي

مراد:-حد قدك يا عم اتجوزت مرتين

زين:-قول اللي عندك يا مراد لتروح تّشوف شغالك

مراد:-هتقدملها

زين:-طيب خدات معاد مع اهلاها

مراد:-اااه النهارده ،وكلامت مامتها وقعدت معاها وقولتله كل حاجه

زين:-طيب ايه المشكلة

مراد:-ما مريم ممكن اترفض عادي جداً ،دي حاجة تانية كده غير كل اللي نعرفهم، بنت عايزة مواصفات لجوزها غير البنات كلهم اومال أنا بحبها ليه دااه غير ابن خالتها اللي ضحك عليها وجراحه فعلشان كده ممكن ترفض

زين:-هتروح النهارده وتشوف ان شاء الله خير

مراد:-ان شاء الله وانت هتروح معايا ………ولو موافقتش هتجوزها عرفي زيك

زين:-زي مين يابا انا هكتب بكره

مراد:-نعااااام انت بتتكلام جد

زين:-اااه والله

مراد:-ومين ميوافقشي علي زين دااه زين الشباب

زين:-طيب يلا علي شغالك

مراد:-طيب

••••••••••

امنيه:-اهدي يا مريم اكيد بيهزار مش معقول هيسيبك

مريم:-لا يا امنيه هو قال بنفسه

امنيه:-طيب ما ممكن يكون هو اللي العريس اللي هيجي النهارده

مريم:-مش معقوله لا اكيد مش هو

امنيه:-بس يا غبيه اكيد هو علشان لو مش هو مش هيسبك بسهوله كده

مريم:-طيب لو هو انا مش موافقه

امنيه ضربتها علي راسه:-انتي عبيطه يابت دااه انتي بتعيطي لما عرفتي انو هيخطب غيرګ وتقولي مش موافقه مريم بلاش تضحكي علي نفسك انتي بتحبي مراد

مريم:-لا بس يارب اتجوزه انا عشان مستفز ويجيب الضغط وانا خايفه ع بنات الناس وهضحى بنفسي

امنيه:-لا دا انتي بتحبيها اوووي، طيب خلاص يلااا علشان تجهزي مش العريس هيجي الساعه 4

مريم:-اااه

امنيه:-طيب انا هكلام خالتي وقوله اني رايحه عندك

مريم:-ماشي

امنيه:-هروح عند مريم

سحر:-كلمي زين وقوليلو

امنيه:-قوليلو انتي يا ماما

سحر:-لا يا امنيه راني عليهاا وشوفيها هيقولك ايه

امنيه:-حاضر سلام……قفالت ورانت علي زين

زين:-خير في ايه

امنيه:-مفيش

زين:-رانه ليه

امنيه:-هروح عند مريم اشوف مامتها

زين:-لا بعد الجامعه تروحي البيت

امنيه:-هو ايه داااه انا بعارفك مش باخد رايك علي فكره

زين:-وانا قولتلك لا

امنيه:-حاضر سلام………وقفالت
يلا يا مريم

مريم:-بلاش يا امنيه

امنيه:-مش هتاخر عندك هو هيعرف منين يلا مفيش وقت كله ساعه

مريم:-ماشي يلا

•••••

ادم:-يعني انا سايب المحضر وجيلك وفي الاخر تقولي مكلامتهاش

ساره:-اااه لسه مقعدتش معاها

ادم:-طيب مستني ايه

ساره:-انا همشي دلوقتي ولما اكلامها ابقا اقولك سلام

ادم:-ماشي براحتك سلام
خرجت ساره وقفت تشوف تاكس

شاب:-اجميل وقف لوحده ليه

ساره:-طيب ابعد كده واحترام نفسك

الشاب:-مينفعش اسيبك لوحدك يا قمر تعالي اوصلك

ساره ضربته بلقلم:-قولتلك احترام نفسك

الشاب مساك ايديها جامد:-انا مفيش بنت تقدار ترافعه عنيها عليا وانتي رفعتي ايدك والله هخليكي تندامي

ساره:-ابعد يا حـ ـيوان

ادم كان خارج بلعربيه لما شاف ماسك ساره كده نزال

ادم:-خالد…انت ازاي تمسكها كده ابعد عنها

خالد:-هي تخصك

ادم وبيبعد عنها:-اااه سيب ايديها

خالد:-هسيبها علشانك

ادم ساحب ساره وداخاله العربيه

ادم:-ازاي تسبيها يمسك ايدك كده

ساره:-انت متشوفش حاجه يبقا متحكمش

ادم:-انا شايفك ساكت مفيش اي رد فاعل

ساره:-والله……… بقولك ايه نزالني هنا

ادم:-ليه عايزه اللي رايح واللي جاي يعاكسك

ساره بدموع:-احترام نفسك ومالكش دعوه بيا

ادم بزعيق:-لا ليا وليا اوووي كمان يا ساره

ساره:-ودااه ليه ان شاء الله نزالني لو سامحت

ادم:-مش هنزالك هوصلك عندك مانع
ساره سكاتت
بعد دقايق وصالت

ادم:-انزالي ……نزالت من غير كلام
تلفونه ادم ران-ايوه يا مراد ………اكيد طبعا هاجي معاكم ……عشر دقايق وهكون عندك.……سلام

•••••

امنيه:-يلا يا روما

مريم:-اهو خلاصت

امنيه:-ماشي وانا هشوف ماما حنان

مريم:-ماشي

امنيه:-بتعاملي ايه يا قمر

حنان:-خلاصت يا حبيبتي ………الباب خبط
كان خال مريم موجود معاهم

حنان:-اكيد هو يا سعد

سعد:-طيب هروح اشوفهم

حنان:-يلاا

سعد فاتح وكان زين ومراد وادم:-اتفضلو
…وداخاله زين بص لامنيه جامد

امنيه جريت علي اوضة مريم
مريم:-مالك

امنيه:-زين براا

مريم:-يالهههوي يعني مراد العريس… قولتلك بلاش يا امنيه

امنيه:-اااه هو……عادي بس يلا علشان ماما

مريم:-يلا ربنا يستر
امنيه ومريم مساكت الصنيه وداخلت

مريم:-اذيك يا بشمهندس زين

زين:-الله يسلمك يا مريم

مراد:-طيب وانا

امنيه:-اذيك يا ميرو ولا تزعال

مراد:-الحمدلله …وبص لزين

ادم:-وانا

امنيه:-مش لازم

زين بغيظ:-اتكلام في اللي جاي علشانه

مراد:-اكيد يا عمي عارفه جايين ليه

سعد:-اااه يابني وانا موافق لان ام مريم قالتلي كتير عليك، بس نشوف راي مريم

ادم:-هو انتو عملتو العشاء ولا لسه
كله بصله

حنان:-اااه يابني

مراد:-فضحتني يابن الله يخرب بيتك

ادم:-في اي يا مراد انا جعان

زين:-استراجل شويا يا ادم واسكات

ادم:-هو انا بقول حاجه غلط ولا حاجه
امنيه ومريم بيضحكه عليها

مراد:-ادم بلاش دلوقت عارف انك بتبوظ اليوم

ادم:-ما انا لو عايز ابوظ اليوم هقول علي اللي بتعاملو في الشركه مع مريم

سعد:-هو في اي

مراد:-علي فكره انا معارفش مين ده وبيعمل ايه هنا فـ اطردو

زين:-خلاص يا ادم

سعد:-هاا يا مريم موافقه

مريم:-ا……كانت هتتكلام قطعها ادم

ادم:-ياااعمي هي موافقه وهو موافق وبيحبو بعض نتكلم في المهم بقا الغدا هيجهز امتا

امنيه:-ما كان عشاء دلوقت

مراد:-ااادم اسكات بقااا

سعد:-امم يا مريم

ادم:-علفكره ياعمو المفروض نسبهم شويه معا بعض

مراد:-والله احلا حاجه قولتلها من ساعت ما شوفتك

حنان:-طيب نسيبكم مع بعض شويا وبعدين نسمع رايها

خراج سعد وزين وحنان وامنيه
مراد:-ايه يا ادم مش هتطلع ولا ايه

ادم:-ليه ،المفروض ابقا معاكم وانا مش هسيبك

مراد:-ادم، انت بتعامل كدا علشان اللي بعاملو فيك في الشركه صح

ادم:-ثح يا باشا

مراد:-طيب برااا…………ادم خراج
………
مراد:-هتسكتي كتير كده يا مريم

مريم:-هتكلام في ايه مفيش كلام

مراد:-والله يا مريم بحبك

مريم:-وانا مقولتش حبني

مراد بغضب:-ايه ام البرود دااه ما تتكلامي معايا كويس

مريم:-اهو مش مستحمال كلامي يبقا بلاش يلا مع السلام

مراد:-لا انا مش هستحمال بس انا هحطك في عيوني بس وافقي

مريم:-لا

مراد:-طيب ايه المطلوب وعايزه ايه

مريم:-عاوزه اتجوز واحد يحب فيا قدام اي حد ويتفرج معايا ع الافلام والمسلسلات اللي بحبهاا نلف كل شوارع سوا ونجرب حاجات غريبه اول مره نجربها نقرأ كتب سوا واشاركه في كل حاجه ويدعمني ف كل قرار اخده وميحبطنيش نطبخ سوا ونبقي صحاب مش متجوزين واكيد عارف الباقي

مراد ببتسامه:-بس كده

مريم:-لا في كتير

مراد:-حاضر والله بس وافقي عليا

مريم:-هفاكر

مراد:-لااااااا بلاش هفاكر انتي خلاص وافقتي وكمان بكره كتب الكتاب مع امنيه وزين

مريم:-لا انت مرفوض اصلا

مراد:-بكره كتب الكتاب عافيه يا مريم

مريم:-هو ايه دااه

مراد:-بحبك والله

حنان داخالت:-هااا ايه الاخباره

مراد:-وافقت و كمان بكره كتب الكتاب مع زين وامنيه

امنيه:-امنيه مين يابا

زين :-طيب كويس والله يلا بقا نمشي وخاليك انت يا مراد

مراد:-ماشي

حنان:-الاكل جاهز يلا يا ادم

ادم:-انا ماشي، كانت برخم علي مراد والله

حنان:-لا مش هتمشي

زين:-معلش مره تاني معلش طيب يلا نمشي احنا بقا

امنيه:-لا اناا هقعد مع روما

زين مساك اديها:-سلام ………وخارجه وخدات شنطتها ونزاله وركابه العربيه وادم ركب عربيته

امنيه:-طيب عربيتي………

زين:-هخاليا حد يجي يخدها،قولتلك ايه انا لما قولتي انك رايحه عند مريم

امنيه:-زين علي فكره كده غلط

زين:-ايه اللي غلط في كده

امنيه:-انك انت تكون مع صحبك وانا اسيب صحبتي

زين:-ما انتي المفروض تسمعي الكلام

امنيه:-حاضر هسمع بس ابعد

زين:-ليه انتي مكسوفه دااه حتي انا جوزك

امنيه:-جوزي ههه والله حرام عليك بتجوازني عرفي من غير ما اعارف

زين بستفزاز:-ما بكره هنكتب رسمي وبعده الفرح

امنيه:-شوف مين هيوافقك

زين بعد عنها:-غصب يا امنيه

امنيه:-ان شاء الله🤪……زين هو انت مصرا ليه انك تجوازني

زين:-انا اتجوزتك مش لسه هتجوزك بس حابب ان يكون قدام الناس

امنيه:-طيب انا مش بطيقاك

زين:-وانا مش هموت عليكي انا بعامل كده علشان ابوكي الله يرحمه

امنيه:-طيب انا مش موافقه

زين:-عادي براحتك انا هعامل اللي انا عايزو

امنيه:-طيب ممكن تسبلي فرصه

زين:-هسبلك بعد ما نكتب

امنيه:-هو ايه العبط دااه

زين:-لحظي انك لسانك طول اوي و خاليكي عارفه انك كل ما تغلطي هيبقا فيه عقب

امنيه:-عقب ايه ان شاء الله

زين:-يعني زي بوسه وحاجات تانيه …وغمزالها

امنيه:-والله انت مـ………

زين قاطع كلامها:-اكيد عايزه العقب صح

امنيه:-والله انت قليل اداب

زين:-لا انتي مصرا اوووي علي العقب

امنيه:-اففففف انا هسكات خلاص وياريت انت كمان متتكلامش وركز وانت سايق

زين:-انا هتكلام براحتي ………تلفونه ران

كاميليا:-زين انت فين

زين:-رايح البيت ليه

كاميليا:-طيب تعالا بسرعه

زين:-ليه في ايه

كاميليا:-بابا هنا وعايزك حاول انك تيجي

زين:-ماشي هاجي

كاميليا:-متتاخرش

زين:-ماشي هواصل امنيه واجي سلام

كاميليا بغيظ:-طيب سلام …وقفل

زين:-لو ماما سألت قوليله راح الشركه

امنيه:-طيب……ونزالت

••••••••••

وليد:-مين اللي وصالك

ساره داخالت اوضتها من غير ما ترد وليد داخال ورها

وليد:-انا بكلامك ردي عليا

ساره:-عايز ايه

وليد:-مين واصالك

ساره:-ادم

وليد مساكه من شعرها:-وبتركبي معاها ليهه دااه انتي اتجاننتي

ساره;-ااااه ابعد عني انت بتوجعني

كريمه:-في ايه…………يعني جيتي مش قولتي انك هتقعدي عند ابوكي ،وانت ايه اللي في وشك دا

وليد:-مش عارف زين ولا ادم بعت رجاله وضربوني

كريمه:-لا جدع

وليد مساكه من شعرها:-بتراكبي معاها ليه

ساره بدموع:-سيب شعري ……انتو ايه معندكوش قلب كفايه بقا

وليد:-هتقلب دراما بت اتعدلي وانتي بتتكلامي معنا

ساره بدموع وزعيق:- ههههه لا ضحكتني انا عمري ما حسيت ان عندي ام ولا اخ مفيش غير بابا اللي بيهوان عليا وانتو مفيش غير في قلبكم الفلوس وبس مفيش مره تحني عليا ولا مره اشوفك جنبي ولا مره خدتيني في حضنك انا عمري محسيت انك امي كل اللي همك الفلوس وشكالك وبس عمالتي ايه علشاني هاا حتي وليد المفروض يبقا جنبي ويبقا حنين لكن بقي مش يهمو غير الفلوس ووو………طااااخ

كريمه ضربتها بلقلم:-اخراسي يا قليلة الاداب اظهر اني معارفتش اربيكي

ساره:-اااه فعلا علشان مش زيكم ههه انا بحمد ربنا كل يوم ان مش زايكم انتو مش بشر

وليد:-اخراسي يابت كفايه

ساره:-انا مستحيل اقعد معاكم دقيقه واحده

كريمه:-الباب مفتوح روحي اقعدي مع مرات ابوكي

ساره:-مرات بابا احسن منك بكتير

وليد:-غورري يلااا ………ساره خارجت
وليد:-عاجبك اللي بتعامله دااه

كريمه:-سيبك منها عمالت ايه

وليد:-كل تمام

كريمه:-عايزاك تركز علشان اخر فرصه

وليد:-ماشي
……
ساره لنفسه:-هروح فين ياربي امنيه عند خالتها ومش عايزه اتقال علي بابا ومراته ياربي…وتلفونه ران

ساره:-ايوه يا ادم

ادم:-نسيتي كتابك في العربيه

ساره:-طيب لما اشوفك ابقا اخده

ادم:-انتي بتعيطي

ساره:-لا هعيط ليه

ادم:-انتي فين

ساره:-ما انت لسه مواصلني عند ماما

ادم:-بس انتي لسه في الشارع صح

ساره:-اااه

ادم:-ليه هو في حاجه ……ساره عيطت
انتي فين يا ساره

ساره بصوت مبحوح:-هروح عند بابا

ادم:-طيب فينك دلوقت

ساره:-واقفه قدام البيت هشوف تاكس

ادم:-طيب انا قريب هاجي اوصالك

ساره:-لا يا ادم انا هركـ…

ادم بمقاطعه:-لا خمسه وهكون عندك…وقفل

••••••••••

زين داخال:-اهلا

محمد:-اهلا بيك ،اللي سمعته دااه بجد

زين قاعد وحط راجل علي راجل:-سمعت ايه بظبط

محمد:-انك هتجواز بنت خالتك

زين ببرود:-ااه هي الدعوه موصلتش ولا ايه

محمد بغضب:-لا واصلات بس ازاي وانت متجواز بنتي ولا مش ماليا العين

زين:-والله اللي بعامله ولا عيب ولا حرام ولو مش عاجبك ممكن اطالق بنتك وهي ورايها بقا هاا ايه رايك تكاملي معايا ولا تطالقي

كاميليا بحزن:-لا يا زين هكامل معاك

محمد:-عايز اعارف هتجوازها ليه

زين بعصبيه:-وانت مالك

كاميليا بخوف:-زين ممكن تهدا

محمد:-لازم يكون في سباب وعايز اعارفو

كاميليا:-علشان انا مش بخالف يا بابا

محمد:-عادي تتعلاجي

زين:- ما تعملش فيها انك مهتم قوي بـ بنتك وانت اصلا مجوزهالي علشان فلوسي واملاكي و شغالك ولا نسيت

محمد بغضب:-انت بتقول ايه

كاميليا:-زين بيهزار يا بابا

زين: -لا مش بهزار انت فاكر اني مش هعارف ولا ايه

كاميليا بصدمه:-دااه بجد يا بابا

محمد سابهم و خارج
كاميليا بدموع:-بجد يا زين ولا بتهزار

زين:-ما انتي برضو زي ابوكي وبعتيها

كاميليا بدموع:-علشانك يا زين وعلشان بحبك واهو هتبعد عني وهتجواز ومنعني من الحامل فين حقوقي يا زين هاا فين انا نفسي ابقا ام نفسي اعايش زي اي وحده متجوازه انا عمري ما قولت علي حاجه لا، دايما بسمع كلامك،مفيش مره فرحتني ولا اي حاجه،هاا قولي عاملت ايه علشاني سنه معاك بحاول وانت ولا هنا لو مش عايزني طالقني انا مش هستحمال اكتر من كده

زين حضانه وقال بحنيه:-عايزه ايه وانا اعمالهولك يا كاميليا

كاميليا بدموع:-عايزاك جنبي يا زين عايزه احس انك بتحبني حتي لو مش بتحبني احنا مجوازين ومش مجوازين،نفسي امك تحبني، عاملت ايه انا علشان اشوف الكره دااه كله

زين:-اهدي انا اصلا بحبك

كاميليا مسحت دموعه:-بجد يا زين ولا بتقول كده

زين باس خدها:-بجد وبعدين مش عايز اشوف دموعك تاني

كاميليا: -حاضر ،هتمشي ولا هتقعد

زين:-هقعد معاكي

••••••••

ادم:-اركابي

ساره ركابت:-مكنش لازم تتعب نفسك يا ادم

ادم:-مفيش تعب بس كانتي بتعيطي ليه

ساره:-مفيش

ادم:-والله طيب رايحه فين عند باباكي ولا

ساره دموعه نزال:-مش عارفه انا تعبت

ادم:-اهدي يا ساره في ايه احكيلي مالك

ساره:-مفيش

ادم:-لا قولي اعتبريني اخوكي

ساره:-اخويا ههه

ادم:-خلاص يا ستي اخوكي وحش، صديقك ولا مينفعش

ساره:-وصالني عند بابا ولا انزال اخد تاكس

ادم:-هواصالك بس اعارف فيكي ايه ولا اخطفاك و اخاليكي تقولي

ساره:-هقولك يا ادم ووـــــ

•••••••••••

مراد:-بحبك يا روما

مريم:-اففف كام مره تقول كده

مراد:-علشان بحبك وربنا ومش مصدق انك خلاص هتبقي بتعتي

مريم:-ممكن علي فكره اغير رايي …الباب خبط
هروح اشوف مين

مراد مساكه:-لا ماما هتفتح
..
حنان:-انت عايز ايه

حازم:-ايه يا خالتي جاي اطمان عليكي

حنان:-والله يا حازم

حازم:-خالتي انا عارفت غلطي وجاي علشان كده

حنان:-طيب اداخال

مراد ومريم خارجه
مراد بعصبيه:-جاي ليه هنا دااه

مريم بصدمه:-حازم

حنان:-اهدا يامراد هو جايلي انا

مراد لحظ خوف مريم مساك ايدها:-متخافيش اداخالي اوضتك

حازم:- استني يا مريم، انا جاي علشان اعتذار منكم مش زي ما انتو فاهمين دا اخر مره شوفتك فيها مش رضيتي تسمعيني

مراد:-اداخالي يا مريم

حنان:-استنا يا مراد،قول اللي عندك يا حازم

حازم:-والله انا ندمان ان عاملت كده بس خلاص راجعت وقربت من ربنا ومش بشراب انا اسف يا بنت خالتي بجد انا اسف ومن النهارده انتي اختي وياريت تسامحيني انا لسه هفوق من اللي انا فيها

حنان:-اكيد مسامحك يابني انت اخوها قبل ما تكون ابن خالتها

حازم:- ياريت سامحيني يا مريم………عن اذنكم،،وخارج

حنان:-سامحيه يا مريم

مراد:-طيب انا همشي عن اذنكم…خارج ولسه هيقفل الباب
مريم:-مراد

مراد:-نعم

مريم:-ملامحك اتغيرات ليه

مراد:-انا عادي يا مريم

مريم:-تبقا غلطان ولو مفاكر اني بحبه

مراد:-وانا مسالتش يا مريم

مريم:-طيب انا موافقه

مراد:-هههه انت مفتكره ان انا زعلان هههه انا عارف انك اصلا بتحبيني

مريم:-تصدق انا غلطانه ومش موافقه ويلاا امشي

مراد:-انت ليا غصب عن اي حد ياروحي بحبك باي

مريم قفالت الباب وداخالت

حنان:-وانا موافقه كتب الكتب يكون بكره مع امنيه

مريم:-انا كانت بهزار

حنان:-مراد بيحبك بلاش تضايعيه

مريم:-ماشي يا ماما تصبحي علي خير

حنان:-وانتي من اهل الخير يا بنتي
•••••••••

ادم:-طيب هتروحي فين دلوقتي

ساره:-مش عارفه مش عايزه اروح عند مرات بابا علشان بحسها انها بتضايقك مني

ادم:-طيب تعالي عندنا

ساره:-مينفعش

ادم:-طيب انا عندي شقه خدي مفتاحه واقعدي فيها

ساره:-برضو مش ينفع

ادم:-انا مش بروحه عادي هواصلك وكل حاجه موجوده فيها واقعدي فيها لحد ما تكلامي باباكي

ساره:-ماشي بس تاخد فلوس

ادم:-ومالو هواصلك يا رخمه
وبعد دقائق
ادم:-اداخالي وخدي اهو المفتاح

ساره بص عليها بسرحان
ادم;-نفسي اعارف بتروحي فين وانا معاكي

ساره:-هااا

ادم:-انتي مش معايا خالص بقولك ايه اداخال نامي علشان الوقت اتاخر وقفلي الباب كويس و لو هتحتاجي اي حاجه كلميني

ساره:-ماشي

ادم:-يلا اداخالي

ساره:-ماشي سلام……وداخالت وادم نزال
ساره:-طب هو انا وحشه قوي كده هو ليه مش شايفني
اكيد انا مستاهلهوش اكيد بيحب سما هي جميله وليها عيله انما انا هيحبنب علي اي يعني انا حتي أهلي مبيحبونيش هو هيحبني ،ههه بس وقف معايا و جابني شقته ، ياااارب ………اروح انام احسن

يتبع …………….

لقراءة الجزء التالي : الجزء الخامس من رواية أمنية الزين للكاتبة هاجر حسين

لقراءة الجزء السابق : الجزء الثالث من رواية أمنية الزين للكاتبة هاجر حسين

للإطلاع علي فهرس أجزاء الرواية : جميع اجزاء رواية أمنية الزين كاملة للكاتبة هاجر حسين

جميع الحقوق محفوظة للكاتبة هاجر حسين .

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى