الجزء

الجزء الخامس من رواية عادت لكي تنتقم

الجزء الخامس من رواية عادت لكي تنتقم

وفي الجزء الخامس هل يا تري سيكون هناك أحداث غير سارة أم سيكون هناك الكثير من الأحداث الجميلة المفرحة مع أبطالنا ؟ كل هذا وأكثر سوف نعرفه في السطور القادمة .

الجزء الخامس من رواية عادت لكي تنتقم

اه اه الحقوني
في ايه يابنت المجنونه صرعتيني
ت تعبان تعبان
سيف : بطلي هزار ياياسمين تعبان ايه بس
انا مش بهزر يا متخلف في تعبان بجد
انتي بتتكلمي بجد
اه والله
طب اهدي ومتعمليش اي حركه او صوت وانا جيلك ياسمين اوعي تعملي صوت عشان مياذكيش انتي فاهمه ومتخفيش انا جيلك
(*ملحوظه البيت قريب جدا من بيت عمران الدمنهوري )
ياسمين وقفت علي السرير برعب وبكاء
(دخلت رغد وهي بتضحك )
رغد: عجبك التعبان اللعبه الانا اشتريته
ياسمين بصدمه وعصبيه :لعبه
رغد : مسكت التعبان اه والله حتي شوفي
ياسمين: بس انا سمعت صوت تعبان والله العظيم
زهره، مانتي عارفه رغد ومقالبها
ياسمين بصت لرغد بغضب : رغدددددددد غوري من وشي
(دخل سيف بسرعه الاوضه )
سيف :ياسميييين ااي تعبان اي
رغد :هااار اسود انتي كنتي بتكلمي سيف
سيف :انتو قاعدين كده ليه كنتي بتصوتي ليه وقعتي قلبي
(ياسمين بصت لرغد بغضب اكتر )
سيف :حد يرد عليا
زهره: معلش ي حبيبي رغد كانت بتهزر مع ياسمين
رغد :يالهوووووووي وجرت علي بره
سيف : رغدددددددد
(وكان هيجري وراها ومسكته زهره )
سيف بصوت عالي : طب والله يرغد لما ترجعي
رغد بصوت عالي :مش هرجع
سيف : اعمل فيها اي دي ي طنط اقسم بالله موتي هيكون علي ايدها
زهره: معلش ي حبيبي رغد بتحب تهزر
سيف : دي هتموتنااا
(قعد جنب ياسمين )
معلش ي قلبي الله يحرقها
ياسمين : اقسم بالله انا مش حاسه بنفسي اعصابي سايبه انا كنت هموووت
سيف : عشان لما اقتلها متزعليش
زهره : مخلاص بقي هي عملت اي يعني
ياسمين : ايوا منتي من حقك تدافعيلها منتي متفقه معاها
زهره :والله هي قالتلي هخضها بالتعبان بس مقالتليش انها هتشغل التليفون علي صوت التعبان
ياسمين :ماشي ي مامااا
سيف : اعمل فيكم اي
انا ماشي رايح لابوكي سلااااام
(عدي اليوم من غير اي جديد )
_____صلو على سيدنا محمد ❤_____________
تاني يوم
صحي عمران علي رنه تليفونه
عمران، الو
يونس ،اخبارك اي ي فندم
عمران، حبيبي ي بني طمني عليك عملت اي
يونس ، انا كويس الحمد لله والعمليه تمت بنجاح عيب عليك
عمران ،كنت واثق انك قدها طب هتنزل ايمتي امك واختك واكلين دماغي
يونس ، والله ي حاج مش عارف كل مقول ان القضيه خلصت تطلع بدايه لنقطه تانيه واديني بشتغل وان شاء الله اول مخلصها هرجعلكم جري
عمران، تاجي بالف سلامه ي بني
يونس ، يبقي سلملي علي ماما وياسمينا عشان ممعيش وقت اكلمهم
عمران، حاضر ي بني خلي بالك من نفسك
يونس ،الله يخليك ياحج عايز حاجه
عمران ،عايز سلامتك يبني يلا في حفظ الله
(قام اتوضي ونزل المسجد صلي الفجر
وقامت زهره صلت الفجر وقعدت تقراء قران وتدعي ربنا وهي بتبكي بان يحميلها ابنها ويرجعه لحضنها بالسلامه
جه عمران، وشافها كده )
عمران ،اي ي حبيبتي مالك بتعيطي ليه
زهره ، ابني وحشني اووي وخايفه عليه ي عمران
عمران، متقلقيش هو كلمني من شويه وطمني عليه وبيسلم عليكي انتي وياسمين
زهره، بقي كده ي عمران يكلمك ومتخلهوش يكلمني
عمران ، هو مكنش عنده وقت قال انه عنده عمليه وبلغني ابعتلكم السلام
زهره بقلق اكتر ،يارب احفظه واحميه ياااارب
عمران ، ي ست قولنا كويس والله وقريب هيرجعلنا بسلامه
زهره ،يااارب
_________استغفر الله العظيم ❤____________
عند مرام
(قامت تشرب وملقتش روان طلعت المطبخ وشربت ودورت علي روان ملقتهاش ورجعت
الاوضه لقتها طالعه من الحمام وبتفرش سجاده الصلاه )
مرام،قلقتيني علي فكره انا قولت انتي رحتي فين
روان، كنت بتوضي عشان الصلاه
مرام ، هو انتي متعوده انك تصلي الفجر
روان ،انا الحمد لله بصلي كل الفروض وعلفكره كمان انا حافظه ١٦ جزء من القرآن
مرام باعجاب وفرحه ، ماشاء الله
روان ،متاجي تصلي معايا ي مرام
مرام ، مش المرادي ادعيلي ربنا يهديني
____________ بقلمي/اميره رمضان🖤
*بعد ساعه
روان جهزت الفطار
خالد، مرام صحت
روان، لاء لسه هطلع اصحيها
(وطلعت شافت مرام نايمه ووشها كله عرق ومش عارفه تتنفس )
روان بخوف، مراام مرام
صحت مرام وشهقت
روان ،مالك كنتي بتحلمي بكابوس ولا فيكي اي
مرام،…….
روان، مراام
مرام ، لاء ده كابوس عادي
روان، طيب ي حبيبتي خدي اشربي
مرام، تسلمي انا هدخل الحمام
روان بصوت عالي :طب بسرعه عشان تنزلي تفطري الاول قبل متعملي اي حاجه تاني
(وطلعت روان من الاوضه وقابلت في وشها عامر )
روان بضيق ، اصطبحنا علي الصبح
عامر ببرود ، اي شفتي عفريت
روان، ياااريت
عامر ، اتعدلي ي بت بدل مخلي وشك شوارع
روان باستفزاز ،اها زي ما مرام عملت كده في وشك
عامر بعصبيه ، متفرحيش بيها اوي كده دي غايتها طلقه طايشه في اي عمليه
روان بخوف ،عامر انت هتعمل اي فيها
عامر ، انا قولت هعمل حاجه
روان، اقسم بالله لو قربت من مرام مهيكفيني فيك موتك
عامر ،اي لحقتي تتصاحبي عليها دانت لسه بقيلكم مع بعض اسبوع
روان ، حاجه متخصكش وغور من وشي
عامر ببرود ، استنيني انهارده في اوضتك عشان هاجي اسهر معاكي شويه
(مشت روان وهي متعصبه من الغبي ده )
________الحمد لله❤___________________
في بيت سيف العطار
كان تليفون البيت بيرن
رغد كانت نازله عشان تفطر وسمعت التليفون بيرن
رغد ، الو
المتصل ، ايوا ي فندم معايا والدة الرائد سيف العطار
رغد ، والدة اي ي عنيا ليه عندك حول في السمع انا اخته
المتصل: اسف ي فندم بس نتيجه التحاليل والاشاعه بتاع والدتك جهزو ومحتاجين حد منكم بس ياجي يدينا شويه بيانات ويستلم نتيجه التحاليل والاشاعه
رغد ، ماشي هنجيلكم الساعه كام
المتصل ، الساعه 3العصر ي فندم
رغد ، تمام شكرا لحضرتك
ليلي ، مين الكان بيرن
رغد ده حد من المستشفي بيقول ان نتيجه التحاليل والاشاعه بتاعتك ظهرت وعايزين حد ياخدها
انا هروح اصحي سيف يروح يجيبها
مسكتها امها وقالت اخوكي غايب عن البيت بقالو كام يوم وجاي تعبان سبيه نايم انتي مابتحسيش
رغد، ماشي ي ست الحنونه مين بقي الهيروح المستشفي
ليلي ،انتي الهتروحي ولا انتي اتشليتي
رغد، ايوا ماهي كل حاجه انا ماهو مفيش الا انا في البيت ده اااعااااااا (الشبشب اتحدف في وشها 😂)
يتبع………

لقراءة الجزء التالي : الجزء السادس من رواية عادت لكي تنتقم

لقراءة الجزء السابق : الجزء الرابع من رواية عادت لكي تنتقم

للإطلاع علي فهرس اجزاء الرواية : جميع اجزاء رواية عادت لكي تنتقم كاملة للكاتبة أميرة رمضان

جميع الحقوق محفوظة للكاتبة أميرة رمضان .

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى